onsdag 2 mars 2011

Waran istället för semla


blev det igår kväll. Fick tillbringa hela eftermiddagen och kvällen på akuten, undersökningar, blodprovstagningar i armen, tusen nålstick i foten, kontraströntgen med diagnosen ett antal blodproppar i höger underben. Kul va, bara gå och få blodproppar liksom sådär som om man inte har roligare saker för sig en tisdag i mars när det var strålande sol och +5 grader ute. Nu måste jag ta sprutor själv med blodförtunnande som jag ska sticka rätt in i magfläsket och sen äta warantabletter. Vilket innebär att jag alltid måste bära ett waranhalsband ifall jag råkar ut för någon olycka. Bära stödstrumpa istället för nylonstrumpa å Fröviskor istället för high heels. Det är inte så jag jublar precis.

2 kommentarer:

  1. Men snälla du, vad för elände har du råkat ut för nu?? Det borde väl ändå vara slut på er otur...Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Ja nu får det räcka tycker jag men det brukar ju heta "en olycka kommer sällan ensam".

    SvaraRadera