söndag 24 april 2011

Jag avskyr verkligen Kanada-gäss!


Blir vansinnigt irriterad när dom kommer simmande och vill gå upp på vår strand. Jag vill verkligen inte ha deras skit på stranden. Skickar ner Svante gång på gång för att jaga bort dom men dom är envisa som satan. Simmar bara retfullt omkring och skrockar sitt fula gäss-skrock.

Annat var det i morse när Svante och jag var ute och spatserade kl 06.00, då bubblade orrarna för fullt. Svårt bara att lokalisera vart dom satt eftersom det ekar över sjön.
Har varit trötta och lite slitna idag av allt krattande mm. Inte är man van vid värmen heller, +23 var det som mest idag och då fick jag för mej att springa. Ingen hit kan jag lova.
Svante har fått duscha och blivit schamponerad med melonschampo så nu ser han vit och fluffig ut och ser ut att väga minst 10 kg.

1 kommentar:

  1. har också krattat en del löv meen också kottar. var och fota cross idag hmm skulle ha byxor och en tröja. blev jätte smutsig och jätte bräd -.-' men härligt att det är så här fin fint väder :D

    SvaraRadera