fredag 10 juni 2011

Fredag - najs!


Knottbett på benen "is the shit" - fan va jobbigt det har varit idag. I natt nån gång vid 3-snåret fick jag gå upp och tulla på Gosets kortisontabletter för jag höll på att bli galen.

MEN efter 2 glas rosévin, ytterligare 3 kortisontabletter och massor av Xylocainsalva leker livet igen.

Så bara Goset är klar med sina fönsterförehavanden blir det grekisk sallad till kvällsmat i aftonsolen på verandan.

Å den här lilla pajsaren, han har namnsdag i dag - världens bästaste Svante larvig, dagen till ära får han springa lite hur som helst på fri tass och är han borta för länge går jag ut och prasslar med "ostkrokspåsen" - då kommer han som ett skott!

3 kommentarer:

  1. Vi "prasslar" med en koskälla, efter några kling/klang så kommer bägge hundarna hem för då vankas det mat eller godis. Tog bara 4-5 träningspass så förstod bägge att den där koskällan betyder hem fort som f-n !!

    SvaraRadera
  2. Haha, sådan matte sådan hund ;-) Mina hundar älska också ostkrokar, försår inte varför ;-) Men hur du ser ut på benen! Vidriga, otäcka knott och mygg!

    SvaraRadera
  3. Det där med "koskälla" var en bra idé, nu kanske jag kan få köpa den där skeppsklockan jag sett i ett reklamblad från Classe. Så kan jag pingla i den när Svante inte syns till.

    Ja knottbett är inte att leka med när man är från Stockholm, fy fan säger jag vad dåligt jag mått. Men jag tror nog alla hundar och katter gillar ostkrokar.

    SvaraRadera