torsdag 25 augusti 2011

När man liksom är van


 att ha djur omkring sig är det förbannat tomt när djuren är på annat håll. Inga klor eller tassar som trampar runt i lägenheten som plötsligt känns enormt stor och tyst. Sov apdåligt i natt när jag inte hade några djur som låg tätt mot min rumpa.


Jag som hade tänkt "nu äntligen ska jag väl få sova ordentligt", nix pix, låg som på aga och vaknade varannan timme. När sedan någon granne satte igång med något slags bankande och hamrade kl 05.19 kan jag lova att jag definitivt inte var på bra humör. Började ju 8.30 idag - istället för att ligga kvar och vara arg i sängen stormade jag upp, bäddade rent i sängarna och drog i gång en tvättmaskin. Ha ha ha, där kan dom få alla mystiska pensionärer som vi har som grannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar