söndag 18 september 2011

Tjong i medaljongen!


Äntligen har en pippi trillat ner för Svante så nu får vi se om den omtalade poletten har trillat ner i hans söta lilla nobsskalle.


Micke och jag traskade på högt uppe på ett berg, såg att Svante var precis strax bakom och väntade bara på att han skulle springa om för att gå före. Helt plötsligt får vi höra hur han skäller som en galning typ 30 meter nedanför oss djupt inne i en djungel. Såg hopplöst ut att ta sej ner men eftersom Svante  fortsatte att tokskälla blev man ju nästan nervös att han skällde på en älg eller något annat djur. Micke lyckades i alla fall med konststycket att klättra ner medans jag väntade kvar uppe på bergstoppen. Hör hur Micke smyger nedanför mej och innan jag hinner fatta vad det är fråga om hörs ett skott och därefter blev det tvärtyst. Jag vågade knappast andas men till sist hör jag ett glädjetjut!
En ung orrtupp blev det och Svante var/är i extas, han kan fortfarande inte riktigt koppla av här hemma. Jag blev tvungen att direkt slänga soppåsen med orr-resterna för han bara satt och pep nedanför diskbänken.

7 kommentarer:

  1. Grattis på er. Nu ska nog poletten ha trillat ner :)
    mvh Saga

    SvaraRadera
  2. Tack tack, hoppas det lossnar nu och att det här är ett steg i rätt riktning!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt grattis till er!
    Hoppas att han har fattat grejen nu :)
    Har ni fått skjuta innan för honom?

    (e lite off på min blogg, pga. att jag inte skaffat internet till lägenheten+att jag ska smådona i lägenheten, ser ut som att vi nyss flyttat in med alla lådor som står lite här och var samt mycket lite möbler :S)

    SvaraRadera
  4. Man får gratulera!

    SvaraRadera
  5. Stort stort grattis!! Åh vad roligt!
    Hoppas verkligen att poletten har trillat ner nu. :)

    SvaraRadera
  6. Tack tack, håller tummarna på att det äntligen börjar lossna. Bara det kunde finnas lite bättre med fågel!

    SvaraRadera