tisdag 18 oktober 2011

Svante och jag


stack ut och sprang efter jobbet. I blåsten och regnet. Jobbigt som sjutton var det, kändes som jag skulle kräkas flera ggr men Svante var duktig och flög fram. Sen fick vi duscha bägge 2 när vi kom hem. Men för Svantes del räckte det med att duscha magen och benen.


Nu sitter vi i köketoch kollar i Kennel Nalta Äljest medans Micke är på styrelsemöte med trädskällarklubben och jag har en sprängande huvudvärk. Kan bero på överansträngning eller spänning eftersom jag bokat flygresa till Gbg. Gillar inte att flyga och har aldrig flygit ensam men vill fara ner och hälsa på Clovve och El Singo.


Micke ringde till avelsrådet igår och fick tips om tikar som står på tur för löp och parning. Ska bli mycket spännande att se om det blir napp. Efter att ha sett några avsnitt av TV-serien "Barn till varje pris" känner jag mej som en blivande adoptivmatte med måttot "En nobs till varje pris".

2 kommentarer: