fredag 25 november 2011

Dag 2 presentera min hund!

Vår hund heter Klingermyrans Svante. Hans mamma heter Raskflons Kirja och pappa heter Pohjanukon Tuima. Var på jakt efter en nobs aka PPK när jag av en slump såg en annons i en jakt tidning. Ringde och till min stora glädje och förvåning fanns det en valp kvar (ett återbud). På kvällen fick vi bilder på Svante i mailen och vi bestämde oss för att åka upp till Junsele och titta.
Hade ingen aning om vilken av valparna som var kvar men Svante tog kontakt direkt med oss och somnade mot min fot. Han är född 20080927 och den 15 november hämtade vi hem honom och då kom snön som stannade hela vintern.

Tyvärr blev Svante inte så stor som vi hade hoppats på, han är endast 40 cm i mankhöjd och ser mer ut som en liten nätt tik med sitt fina men feminina huvud. Han är pigg, smart och alltid redo för nya utmaningar. Sorgen var enorm när vi 2011-02-28 fick beskedet att Svante har dubbelsidig patellaluxation grad 2 och 20110315 opererades Svante och det var det värsta vi har varit med om. Många tårar rann under flera veckor när han sakta men säkert kom tillbaka till livet.


2 kommentarer:

  1. jag har inga valp bilder alls på teddy :(

    SvaraRadera
  2. Oj, va tråkigt! Vi har tagit massor av bilder av Svante under årens lopp. Kanske lite för många...

    SvaraRadera