måndag 28 november 2011

Dag 5 Andra husdjur i mitt liv!

Stampe
 Ja, det här var ju inte helt lätt, att få fram bilder på alla husdjur jag har haft under åren. Mitt liv som husdjursägare började nog när jag var sådär 4 kanske. Då fick jag ett marsvin som hette Lotti men henne hittar jag inga bilder på. Så jag får börja med en bild på min vita albinokanin som jag kallade för Stampe. Stampe släpade jag hem från stallet till min pappas stora förtvivlan men en bur byggde han i alla fall. En kväll vaknade mamma av att det var ett förfärligt oväsen ute på gården. Då höll en räv på att gräva sig in till Stampe som stampade för fulla muggar.

Svanvikens Cilla Brown
 Lite senare fick mamma för sig att det skulle införskaffas en siames till familjen Sundblad. Upp till Svanberga utanför Norrtälje åkte vi och hem kom Cilla som blev hela 17 år.
Gustav
 Flyttade hemifrån och då gick det ju inte att vara utan djur. En abessinier skulle jag ha och inget annat. Letade annonser i DN och så kom Gustav in i mitt liv. Tyvärr blev det inte som jag hade tänkt mej. Gustav blev agressiv och anföll mej mot mitt ansiktet när jag hade krupit i säng en kväll. Inte bra, grinade jag som var höggravid. Kan inte ha en agressiv katt när det ska komma en bebis.
Missan
 Några år utan djur gick, så flyttade vi till Blockflöjtsstigen. Där hade Missan bott med sin husse och matte som for till Amerika för att gå bibelskola. Missan utplacerades till en familj i församlingen men hon ville hellre bo med oss och så fick det bli.
Jakob och Ester
 Men Missan var inte så rolig och gosig tyckte jag och började tjata till mej en ny katt. Då kom fina Ester med de gröna ögonen in i familjen, en månad efter att jag hade fått Jakob.
Missan och Sköldis
 Helt plötsligt blev vi ägare till en vattensköldpadda, en riktigt elak rackare.

Missan och Pussi
 Ester blev könsmogen och innan vi visste ordet av och hade hunnit sterilisera henne blev hon dräktig. Hon fick 4 kattungar och jag behöll en helsvart som fick heta Pussi.
Sammie
 En sommardag hittade jag, killarna och mina föräldrar 3 kattungar ute som ingen verkade bry sig om. Jag bestämde mej snabbt som ögat att ta hand om en som fick namnet Sammie. Stoppade henne i väskan, cyklade hem med henne och killarna utan att fråga min dåvarande man om lov. Inte så populärt precis.
Vicki
Red några år på ridskolan hos Upplands-Bro ryttarförening. Jätte kul tyckte jag tills jag trillade av och bröt benet så illa att jag var gipsad med 3 olika slags gips i ett halv år. Inga mer hästar tänkte jag och en Rhodesian Ridgeback införskaffades.

Ja det var alla mina djur det. Nu är det Svante och Hasse som bor med oss och vi hoppas hoppas så att få möjligheten att köpa oss ytterligare en nobskille så vi kan jaga med varsin PPK till nästa höst.

1 kommentar:

  1. Oj vad många katter du haft! :O
    Men hela min familj har nog haft så många, mer om jag fick bestämma när man fick träffa grannens kattungar varje år.
    Hmm jag skrev min men de gick inte som jag ville, när jag skulle lägga upp den så försvann internet :(
    Så blir till att skriva om den senare.

    SvaraRadera