tisdag 17 januari 2012

Med ICA:s matkasse

Kryddor
 blir det massor av spännande kryddor och grönsaker här hemma som jag aldrig någonsin köpt eller ätit. Det har i alla fall blivit tusen gånger roligare att laga mat men man behöver vara 2 i köket. Fast det är ju bara mysigt. Det märkliga är bara att vi blir så hungriga bara några timmar efter att vi har ätit.

Snyggo
 Idag slutade jag redan halv 3 eftersom jag hade friskvårdstimme sista timmen. Bytte om när jag kom hem och gjorde något förbjudet. Stack ut och sprang med Svante. Fy vilken dålig kondis jag hade. Var länge sen jag sprang nu eftersom knät spökar hela tiden.

Men sluta
Svante blir less när kameran åker fram och jag börjar fota. Han och Hasse blev lite osams idag, Svante kastade sig över Hasse som sa ifrån. Svante skrek till, det blev oäckt och vips försvann han under sängen. Knepigt att Svante är så vek och tycker att så många saker är otäcka. Jag fattar inte hur jag ska kunna träna bort det eftersom han kan vara så inibomben tjurig om han har bestämt sig för något.

3 kommentarer:

  1. jag har inga tips om hur du ska träna bort det :S
    jag har inte haft någon hund som varit sån :/ men kan tänka mig att ni får visa honom att det inte är så otäkt som han tror och belöna med något riktigt gott/rolig sak. och kanske ta det en bit ifrån och sen n'rmare och närmare.. sen så är det bara att mana på och berömma när han börjar undersöka det själv.

    SvaraRadera
  2. Kul att ni kör vidare med ICA's matkasse.

    Jag tycker att det alltid är roligare när man är två i köket. Det är så mycket trevligare när man hjälpsåt.

    SvaraRadera
  3. Jenny:Det är bara att kämpa på med Svante, kul att gå på träningen vi börjat med på måndagarna. Det mår han
    bra av.

    Sucram: Ja det är jätte mysigt att vara 2 i köket, fast egentligen är vi ju 4 men 2 av dom tittar bara på :-)

    SvaraRadera