söndag 18 mars 2012

Helgen 16-18!

Elda tunna
 I fredagskväll började vi elda grenar efter stormen Dagmar. Hela tomten är full men vi plockar vart efter snön tinar.

Röka pipa
 Micke passar på att prova sin nya pipa. Senare såg vi lite norrsken men inte så mycket som jag hade hoppats på.

Nobsbunt
 Det går inte för sig att gosa med bara en nobs då blir den andra avundsjuk och tränger sig emellan.

Bita
 Coffy biter sig envis fast i Svantes "polisonger". Stackars Svante som måste stå ut med denna plågoande.

Hundgården
 Hundgården är fortfarande full med snö och vi kan inte sätta tillbaka dörren ännu, desto bättre är att Coffy faktiskt smugit in och både kissat och bajsat därinne.

Njuta
Lördagsgodis
Nobspojkarna myser i eftermiddagssolen medans matte njuter av lite "lördagsgodis".

Nu är vi nyduschade, tvättmaskinen surrar, Micke kollar "Gold Rush" och hundarna har somnat. Helgen tog som vanligt slut alldeles för fort. Sångsvanarna har börjat flyga över Hasselsjön, rävarna skäller och i morse hörde vi orrar kuttra.

3 kommentarer:

  1. Men varmt är det inte än :(
    Går fortfarande med vinterjacka på.
    Eftersom jag ska ha han till eftersök så har jag ändå tränat lite mer lösträning, samt inför ifall jag skulle tävla med honom. Jag har ju testat Teddy på lite vilt men samtidigt så har jag visat att när han har "ut-och-gå-koppel/halsband" så får han inte sticka efter vilt. Men den träningen har ju tagit typ 4år och fortfarande så är jag inte 100 på honom. De blev här mycket markerade och slika tik-kiss.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från helgen :-)
    Här uppe har svanarna också börjat visa sig :-)

    SvaraRadera
  3. Här blev det kyligare igen, skönt för då blir inte hundarna så smutsiga.
    Men tycker synd om de fina sångsvanarna som kommer flygande och så är det fortfarande is på sjöarna.

    SvaraRadera