torsdag 29 mars 2012

Lean/Genus-perspektiv!

Lean-perspektiv
 På jobbet snackas det om Lean-perspektiv dagarna i ända så jag tyckte att det var läge att införa Lean även hemma. Igår hände en liten olycka på mitt täcke, dags för Lean-tänk. Lät helt enkelt bli att ta av påslakanet från mitt gosiga vintertäcke när det skulle in i tvättmaskinen. Sparar massor av tid och energi. Enkelt, snabbt och lätt!!!!

Genus-perspektiv
 Inser ju att vi även kör lite genus-perspektiv eftersom vi skaffat ett rött halsband/koppel till Coffy vilket resulterat frågor som "å är det en liten tik". Undrar bara vad hundars motsvarighet till "hen" är???

Rosa bubblegum
Naturligtvis köper vi rosa tuggben till killarna!

3 kommentarer:

  1. Vad är Lean-perspektiv?
    Fick samma fråga om Teddy då han hade ett rött koppel också när han var valp. Men får fortfarande frågan om att de är en tik -.-' Och nu har jag brunt läderkoppel på honom. Men de är väl så att en tjej ska ha en tik hund och inte en hane.
    Kör förresten inte långa sträckor med Teddy på rapport, blir mellan 20-30m. Då han gärna stannar för att lukta och/eller pissa.

    SvaraRadera
  2. Tarro hade också rött halsband när han var valp. Med nitar på! :-) Selene hade svart med nitar :-) här har vi ingen kill eller tjejfärg utan jag vill ha det som jag tycker hunden passar bra i :-) Selene har en svart & en lila sele och tarro har en mörkblå.

    SvaraRadera
  3. Att arbeta utifrån ett lean perspektiv handlar om att eliminera allt slöseri. Nu införs Lean på vårt jobb!

    SvaraRadera