måndag 26 mars 2012

Lugn och ro

Sida sida
 gillar jag skarpt när det är. Älskar när hundarna ligger sida vid sida, är sams och kan tugga på varsit tuggben utan att det blir värsta tumultet.

Kompisar
 Titta så lugnt och skönt det ser ut.

Kollar
 Svante får sitta ifred och Coffy gnager.

Korvhundar
 Lugnt blir det även i köket när det ligger ett Dennispaket på diskbänken men bara en kort stund. Coffy har en viss tendens att skälla så fort det handlar om mat. Det är ganska så jobbigt, kan inte äta när han skäller och dundrar, när jag äter vill jag att det ska vara tyst och lugnt, kan inte ens ha radion på. Tror jag är skadad efter alla telefonsamtal jag har på dagarna, därför uppskattar jag när det är tyst och lugnt.

Dennispaketet
Minns för många år sen när det pratades mycket om "Dennispaketet" på nyheterna varpå min yngsta son som var sådär 6-8 år då undrade "mamma varför pratar dom så mycket om korv på TV".

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när de kan samsas :-) för det mesta är det så här också men ibland vill de ha precis det ben som den andra har och då kan det bli lite smålivat.
    Förstår att det är jobbigt med Coffys skällande när du äter, då vill man ha det lugnt och tyst. Hoppas han blir lugnare snart.

    SvaraRadera
  2. Valpar är söta men dom är nog sötast när dom sover :-)

    SvaraRadera