måndag 12 mars 2012

Sötsug!

Sockerkakssmet
 Coffy väckte mej 04.45 i morse, vi höll nästan på att blåsa bort både han och jag så mycket stormade det ute. En snabb kiss och sen fort in igen. Sen somnade vi om bägge två och sov till kl 6. Hade lite svårt att somna igår kväll, blev lite uppspelt eftersom det var norrsken när vi gick ut vid 21-tiden. Äntligen fick jag se, även om det bara var en kort stund innan det försvann. Förmodligen kanske det hade hållit på en stund.

Plats
Eftersom det går så dåligt med bilåkningen för Coffy så monterade Micke bort ena Jeppegrinden och stoppade in hundburen istället. Åkte med Micke till jobbet nu på morgonen, Coffy pep och gnällde där bak men hade inte kissat, inte kräkts heller. Jag gick sedan runt med honom utanför jobbet. Först bajsade han men vägrade kissa, tog nog nästan 30 minuter innan han äntligen kissade och vi kunde åka tillbaka hem igen. Då darrade han rejält, var blöt och skitig. Inte ett pip från buren hördes trots att jag fick stanna för bommarna. Inget kiss och inget kräks på hemvägen heller. Nu bakar jag kokoskaka och Coffy har somnat på sin lilla vita filt efter att ha legat "plats" en stund.

3 kommentarer:

  1. Bara träna på så ska ni se att det ger sig snart. Man får ta det i små steg.
    Tack så mycket :)
    Kokoskaka lät smarrigt värre! :)
    Hoppas du får en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken jätte fin header du har fixat nu! :)
    Hmm tråkigt nog så har Teddy hållit på sen höstas med att dra i kopplet, och jag får inte bort det, värre är det nu då jag inte orkar hålla emot eller ge ett ryck tillbaka för att påminna honom om att han har koppel på sig. Har även oturen med att sträcka armar/axlar/skulderbladen jätte lätt. Har nu ide-torka på hur jag kan träna bort med att han drar i kopplet.
    Var inte alltid som Teddy var snabb på att kissa när jag var ute med honom när han var valp så jag hade med mig en fuktig handduk som jag klappa på hans mage med och efter några klappar så kissa han.

    SvaraRadera
  3. Ingela: Ja helt plötsligt verkar det som att det vände när Micke stoppade in hundburen vi köpte till Svante i bilen. Var nog förtidigt att köra igång med Jeppe-grindarna på en gång. Känns som Coffy känner sig mer trygg i buren efter all burträning. Kokoskakan smakade smaskens.
    Jenny: Jobbigt det där när hundar drar i koppel. Jag har heller inga bra råd att ge eftersom Svante också är ganska så dragig. När vi hade löptikar i grannskapet var han fruktansvärd men har lugnat sig lite. Värre blir det om vi går på ett nytt ställe och om han har halsband istället för sele.
    Jo jag ville byta header nu när vi har två nobsar och så tyckte jag att bilden jag tog i stugan blev rätt kul.

    SvaraRadera