tisdag 13 mars 2012

Vårtecken!

"tussilagård"
Trots att det stormar nåt jävulskt ute och nobspojkarna å jag höll på att blåsa bort hittade jag ett vårtecken. Plockade årets första tussilago. Annars var lunchpromenaden ingen hit. Coffy for hit och dit, skulle jaga alla flygande löv. Koppeltrassel hela tiden och jag trampade honom flera gånger på tassarna. Det är såna här gånger jag längtar tillbaka till Kungsängen och Brunna. Saknar alla vidder utanför Livgardet där man kunde gå med sina hundar lösa utan att träffa på en endaste människa eller några bilar. Här i Granlo törs jag då rakt inte gå med lösa hundar.

Nobsrulle

2 kommentarer:

  1. Kul när de ligger och sover tillsammans!
    Härligt med blommor :-) Här dröjer de ett tag till.
    Vi har otroligt härligt väder idag och man njuter för fullt :-) blev en skidtur och sen var jag ute på gården med hundarna. Finns bilder i bloggen :-)

    SvaraRadera
  2. Jätte härliga bilder i bloggen din, kunde gärna ha snö ett tag jag med.

    SvaraRadera