tisdag 17 april 2012

Uteeftermiddag!

På väg ut
 Stämplade ut strax efter kl 14 idag. Åkte hem, bytte om och satte på hundarna koppel

Invigning
 och själv hoppade jag ner i mina sprillans nya gummistövlar.

Dyblöt
 Gick bort mot gravkullarna där jag släppte Svante och Coffy som tumlade om rejält i snön, tog mej sedan ner mot gångvägen och hundlatrinen för att slänga bajspåsarna jag hade i fickan. Ingen höjdare att känna hur det börjar lukta från fickorna. Fortsatte sedan bort till röda dagiset. Släppte Coffy och Svante igen borta på stora lägdan där de fick rusa runt en stund. Vände sedan om och traskade hemåt igen. Släppte återigen hundarna på gravkullarna. När vi väl kom hem efter nästan 2 timmar var vi dyblöta alla 3.

Blötsnö
 Skittråkigt med blötsnö men mitt i allt det blöta och vita satt plötsligt en liten sädesärla.

Kvällsmat
Blev våfflor till kvällsmat så nu är paketet slut och det lär dröja minst ett år innan våffeljärnet åker fram igen.

2 kommentarer:

  1. Härligt med uteeftermiddag, håller med om att det är sååå trist med blötsnö dock.
    Vi åt våfflor i förrgår och det blir typ 1 gång per år här med.
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  2. Och i natt frös det på så det var isgata i morse. Hundarna blir glada av att leka i snön, jag vill ha vår nu men gillar att dom blir som rentvättade när de tumlar runt i snön.

    SvaraRadera