lördag 19 maj 2012

Cykling och läsning!

Trött-Svante
Här ligger i alla fall Svante och sover. Han har varit lite knepig ett tag, vill inte äta sin mat, ska bara äta gräs. Funderar på om det finns nägon löptik i närheten. Han brukar ju bli lite knasig då. Vi tog en långpromenad bort till bäcken, bara Svante och jag så han fick strosa på i sin egen takt och lukta i lugn och ro utan Coffy som ett störningsmoment.
Bästa boken
 Är helt fast, kan inte sluta läsa. Beställde nyss del 2 och 3.
Husse-mys
Värmen och solen vill liksom aldrig infinna sig. Nyss spöregnade det igen men jag hade uppehåll i morse när jag cyklade bort till länsgränsen. 16,46 km blev det.

3 kommentarer:

  1. Duktig du är med cyklingen. Jag ska börja cykla jag med bara jag får bättre medicin mot min eländiga pollenallergi då jag har tungt i luftvägarna och får hosta massor :-( ska till vc på onsdag morgon.
    Vattnet är ganska högt här men det lutar neråt bortanför hundgården så det ser närmare ut än vad det är när du ser på bilderna.

    SvaraRadera
  2. Teddy brukar också käka gräs -.-' känns som att han gör de mer än sin mat, och han har alltid gjort det.
    Härligt med att du cyklar :) Jag gör de nu inte lika mycket då det är skit jobbigt att andas och har problem med ögonen när jag är ute, tror att jag har gått och blivit pollen allergiker :( Hade bara lite problem med de förra året (samma tid) och nu är det värre.
    Men ska cykla till jobbet minst 1 gång i veckan när vädret väl tillåter och om 2-3 veckor så kan jag nog börja cykla med Teddy igen :)

    SvaraRadera
  3. Jobbigt det där med pollenallergi, Micke har jätte besvär nu han också - trots medicinering.
    Här är det också höga vattenflöden men inte lika högt som norrut.
    Konstigt det med hundar och att de absolut ska äta gräs, ett jäkla betande är det.

    SvaraRadera