tisdag 29 maj 2012

Hoppsan hejsan!

Tjolahopp
 Så kändes det inte i morse precis när klockradion gick igång. I natt var det krångligt. Coffy vaknade flera gånger och ställde sig vid grinden och pep. Vet inte om det var för att det var så kallt i natt eller om han längtade efter husse och matte. Till sist gav jag upp och gick ut och la mej med hundarna i soffan. Svante var snabb som en vessla och kröp in under filten och rullade ihop sej mot min mage.

På jobbet drog det igång direkt med kommunikations- och driftstörningar. Träligt och tråkigt. Kännt mej deppig hela dagen för det där med huset, tänk vad lurad man kan bli av bilderna på hemnet. Har blivit värsta hemnetmissbrukaren på sista tiden.
Desto roligare och riktigt spännande är att både Micke och jag nu har fått jaktmark i Västerbotten. Pirrar i magen och förresten hela kroppen när jag tänker på vad spännande den här hösten kommer att bli.

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul och spännande med jaktmarkerna! :-)
    Hoppas det blir en bra höst stor fågeltillgång.

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag med så det blir någon ordning med fågeljagandet för vår del!

    SvaraRadera