söndag 20 maj 2012

Regn regn regn!

Gäster
 Är aldrig annat nu för tiden, regnar det inte så stormar det. Blev i alla fall glad över att se 2 tranor i hästhagen i morse. Coffy var kissnödig kl 02.16 i natt, det blev jag inte lika glad åt men inte mycket att göra åt. Glad att han sa till, det är han duktig på.
Årets nässelsoppa
 Micke traskade iväg och plockade nässlor i duggregnet medans jag var som uppslukad i "Hungerspelen". Tror nässelsoppan Micke bjöd på till lunch var den godaste någonsin.
Fina tånnt
 Efter lunch och disk gick jag en sväng med nobspojkarna. Hämtade sedan kameran i förhoppningen om att få fota min favorit svart/vita flugsnapparen men så fort kameran åkte fram var alla flugsnappare som bortblåsta.
Skeptisk
 Fick bli att jag fotade Svante och Coffy i stället. Så olika är dom men ändå så lika.
Coffy
 Älskar att bo på landet och att hundarna kan springa fritt ute på gården. Får ångest när jag tänker på att bo i lägenheten igen.
Boysen
Chillar
Väderstationen visar på sol men molnen vägrar att flytta på sig så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på resten av dagen. Grått, blött och kyligt ute.

2 kommentarer:

  1. Så trist med regn. Här fick vi några stänk men annars bra väder.
    Igår kväll var vi ute och körde sent på kvällen, helt otroligt underbar himmel var det! Vi såg lite vilt också så det var kul.

    SvaraRadera
  2. Ibland kan väl regn vara ganska så mysigt men inte när det kommer helg efter helg. Nu får det räcka.
    Kul med allt vilt ni såg.

    SvaraRadera