måndag 28 maj 2012

Så fel det kan bli!

Bäcken
Jyckarna
Kroknade direkt jag klev ur bilen och mottogs av den iskalla dånande nordvästanvinden som jag bara avskyr . Efter middagen var det fullt tumult inne i stugan, det går helt enkelt inte att vara inne när Coffy är på DET humöret. Kopplade hundarna och traskade till ån fram och tillbaka. 

 När jag kom tillbaka till stugan hade Micke ringt till den fd ägaren till "drömhuset" vi har hittat på hemnet och som vi ska på visning till på söndag. Han fick reda på en massa saker och eftersom vi är som vi är Micke och jag hade vi i princip nästan redan flyttat in i huset. Snacka om att besvikelsen vart total och att luften gick ur oss helt när vi kom dit för att kika lite och upptäcka den ena bedrövelsen efter den andra och så var det knappt mobiltäckning. Det gick att ringa från min mobil men inte mer.

 Gud så besviken jag är - Vill ju flytta ut på landet NU. Stugan vi har är på tok för liten och inte lämpad för ombyggnad. Att riva den och bygga nytt skulle bli alldeles för dyrt.

2 kommentarer:

  1. Här har det också blivit kallt nu, man får klä sig rejält.
    Trist med huset :-(

    SvaraRadera
  2. Ja det var tråkigt, nu får vi försöka leta vidare!

    SvaraRadera