fredag 4 maj 2012

Snöväder!

Tittar ut på snön
 Usch så blev det precis som meterologerna spått. Snön vräker ner och börjar nu även lägga sig på backen. Stämplade ut på friskvård idag kl 15.00 så direkt när vi kom hem från jobbet bytte jag om och stack iväg med cykeln trots att det toksnöade och var svinkallt. 8,39 km blev det idag.
Ensam trana i snövädret
Var skönt med en varm dusch och varm sparrissoppa till middag efteråt. Långt ner i hästhagen spatserar en ensam trana, det så så sorgligt ut när den är ensam och snön vräker ner runt omkring. Coffy är mitt i tandömsningen och vill just nu inte äta sin mat. Krånglar varje gång det är dags att äta.. Micke läste idag att det tydligen kan bli så, även valpar kan bli hängiga, få feber och tappa aptiten precis som småbarn.

2 kommentarer:

  1. Känns som att vädret inte vill vara som vi vill, var iväg idag och kolla på rally cross och tyckte att jag tog med mig varma kläder men hade nog behövd ha vinterkläderna som ligger nere i källan.
    Har en liten känsla av att när Teddy var i tandlösnings perioden så tappa han aptiten och har inte fått tillbaka den :/ Godis och människomat är ju det bästa som finns, men de tycker väl de flesta hundar??

    SvaraRadera
  2. Och jag kände att jag hade behövt haft mina täckbrallor, fy vilket skitväder det har varit idag. Jaså Teddy tappade aptiten under tandömsningen, får se hur det blir med Coffy då som ätit som en häst. Men precis som du skriver godis, människormat och typ chips och sånt samt älgskiten i hästhagen det är fina grejjer det.

    SvaraRadera