torsdag 31 maj 2012

Tråkig torsdag!

Fina utsikten
 Hatar verkligen torsdagar, särskilt mornarna. Extra jobbigt att gå upp nu när det är så kallt igen och Coffy väcker oss på tok för tidigt. Har pratat så mycket i telefon idag att läpparna var helt torra, tungan svullen och rösten hes när jag åkte hem. Träligt när det tokringer hela tiden.

Bästaste Svante
 Tog med mig Svante och gick "blindtarmsrundan" i kväll. Älskar lugnet, att  känna alla goda lukter i naturen och höra storspovarna drilla.
Vid stenpiren
 Har hittat 2 döda fågelungar i kväll, en på gården som Coffy lekte med och en nyss på vägen ner till stugan när Svante och jag kom hem. Bägge hade blivit av med huvudena. Jag skyndade mej att kolla in "mina" fågelungar men de sov så lugnt och fint i boet. Då gick Svante och jag ner till stranden en stund.
Trana över sjön
 Det är mulet och har småregnat en del men sjön ligger lugnt och stilla. En ensam trana flög över sjön.
Vattenväxt

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder av fin natur!
    Jag har städat vägar både igår kväll och ikväll så nu mår mina lungor sådär... jävligt ont av all hosta. Inte bra tid med denna besvärliga pollen :-(
    Vi tog på oss vägstädningen i våran hundsektion för att få inte lite pengar i kassan.

    SvaraRadera
  2. Städat vägar??? Är det skräp som ligger vid vägkanten som ni städar bort? Känns som det är extremt mycket poollen i år och det verkar dra ut på tiden innan det går över.

    SvaraRadera