lördag 9 juni 2012

Hyfsat!

I morse
Dödsstenen
 Coffy väckte oss tidigt i morse och det gjorde väl i och för sig inte så där jätte mycket eftersom vi la nät igår kväll och dessa nät skulle ju plockas upp på morgonen.

Nättrassel
 En gädda och 2 sikar var allt vi fick och lillgäddan lyckades fixa ett jävulskt trassel som tog nästan en timme att reda ut. Kaffebryggaren hann slå av sig själv och jag höll på att förgås av hunger. Hundarna fick vara i hundgården under tiden. Törs inte ens tänka tanken vad som skulle kunna hända med Coffy och nät tillsammans på gräsmattan.

Dubbelsik
 Första sikarna för i år. Lika kul som vanligt, hoppas det blir fler så vi kan röka och ge bort.

Snörad
 Fick plocka fram skruven och sätta fast Coffy som just upptäckt att det roligaste på hela jorden just nu är att jaga björktrastar och skälla på dom som en tok under björkarna häromkring. Trist eftersom det har varit så mysigt att ha honom lös på gården.

Svante och jag
Lill-Svante söker tröst hos matte. Han tycker att det blir så otäckt när vi skäller och gormar på Coffy som är olydig mest hela tiden......

3 kommentarer:

  1. Hos oss är det tvärtom, när vi "kommenderar" unghunden så gör gammhunden tvärtom, precis som hon vill visa att här är det jag som bestämmer, och gör som jag vill...

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med Sik. Hoppas ni får fler och större. Gädda äter jag inte gärna, har aldrig gillat det.
    Här har vi haft en mycket bra dag tillsammans med mina systrar med familjer då vi varit iväg och hälsat på ena syrran som fyllt år.

    SvaraRadera
  3. Coffy vill bestämma alldeles för mycket själv och jag vet inte hur man ska komma tillrätta med det.
    Vi äter inte heller gädda så de gäddor vi inte kan slänga tillbaka brukar bli rävmat eller så.

    SvaraRadera