söndag 22 juli 2012

Sneak Preview!

Fundersam
 Idag fick nobspojkarna prova på att vara en stund i hundgården fast den inte är riktigt klar. Svante gömde sig nästan omedelbart bakom hundkojan medans Coffy hade desto mer synpunkter. Han har synpunkter alldeles för ofta tycker jag.

Osäker
 Ägnade morgonen åt att sortera och rensa bland alla våra viktiga papper samtidigt som jag lyssnade på Viirtanen på P4 som hade Annika Östberg som gäst. Micke höll till på övervåningen och målade 2:a varvet på taket i kattvind nr 2.

Kolla
När man målar tak med spärrvit stinker det något avskyvärt i hela huset och man känner sig nästan sjuk. Hur mycket vi än vädrar blir det nästan outhärdligt så till sist var jag tvungen att bege mig ut på gården. Tänkte att bor man nu på landet så måste jag väl för tusan lära mig att använda röjsåg. Så jag brottades, svettades, svor och vart galen men till sist lyckades jag faktiskt köra rent på flera ställen men vi är inte vänner ännu röjsågen och jag. Den är alldeles för lång, tung och svårstartad och bensinen tar slut på nolltid.

2 kommentarer:

  1. Hundarna vänjer sig bara de får vara där tillräckligt ofta i början. Tarro växte ju upp inne de 4 första åren innan han & Selene fick flytta ut sen när hon blivit unghund och han trivs så bra ute.
    Jobbigt med röjsåg om den är för stor, jag har dock aldrig testat trots att vi har en ganska liten. Men nu skulle min sambo och en arbetskamrat byta då de behöver en mindre och vi en större.
    Själv är jag ju mest hemma nu men har börjat kunna vara hemifrån några timmar och det går bra med Selene & valparna.
    Imorgon & onsdag är jag i Sthlm då jag och en väninna ska ner på Allsång imorgon, ska bli så roligt att komma bort lite. Men sen så roligt att komma hem till valparna igen. Ögonen har börjat glipa nu så snart ser de stora världen! Blir så kul att se vad de får för färger! :-)

    SvaraRadera
  2. Spännande med Allsången på Skansen, hoppas ni får bra väder men det lär bli knöfullt med folk.

    Just ja, det kan ju bli lite variation på ögonfärgen för valparna. Spännande att se vart det slutar.

    SvaraRadera