tisdag 18 september 2012

Burnin Love!

Det tar sig
 Jag älskar att elda, det bara är så och jag kan inte förklara varför. Ikväll var det perfekt "tutta väder" så när jag och Coffy hade gått "Malte-rundan" så tuttade jag. Det tog sig direkt.

Fin brasa
 En riktigt fin brasa fick jag till. Micke kom sen ut och hjälpte till lite med att fylla på.

Vårt mysiga hus
 Vårt underbara hus, jag älskar det och jag gillar verkligen att bo här.

Flames
 Coffy "in flames".  Han är naturligtvis med och hjälper till.

Orädd
 Helt orädd går han nästan lite för nära brasan. Vill ju inte att det ska ta eld i morrhåren. Skott-träning får han automatiskt nu när det är älgjakt och vi bor alldeles in till en skjutgrop. Perfekt.

Mammaporr
Gick en sväng till Akademibokhandeln på lunchen och köpte mej lite erotik. Kan passa bra som underhållning under jaktsemestern. Blev en fågeldagbok också när det egentligen skulle ha blivit en bok om fågelmatning. Så kan det gå.

4 kommentarer:

  1. KUL bok du har köpt (Fågeldagbok) vad kostade den?

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att elda :-)
    Fina bilder.
    I går var en härlig höstdag och förutom att hålla skära och mala älgkött så var jag ute lite med valparna och så ut med Selene och sparkcykeln, så härligt.
    I em åker vi och grattar min systerson som fyllde 3 i söndags :-) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. När du inte köpte någon bok om fågelmatning kan du t ex börja läsa här http://www.naturochtradgard.se/naturtradgard_fagelmatning.html
    eller kanske den här http://fagelbloggen.blogspot.se/2009/11/tips-om-fagelmatning-1.html

    SvaraRadera
  4. Agneta: Fågeldagboken kostade 199 kr på Akademibokhandeln så jag gjorde nog bort mig lite. Hade blivit billigare om jag skickat efter den.
    Tack för länkarna - nu har jag lite att läsa.
    Ingela: Älskar verkligen att elda. Önskar att jag också hade lite kött att ta rätt på men vi jagar ju inte älg och något fågelkött ser man ju inte röken av.

    SvaraRadera