fredag 14 september 2012

En vecka!

Soppfredag
 Idag är det en vecka sedan vi fick ta bort Svante. Det har varit tufft och sorgligt men nu börjar vi hitta tillbaka igen. Micke for tillbaka in till stan med släpvagnen för att hämta ett skrivbord som jag hittade på Blocket. Kommer att passa fint i garaget. När han kom hem igen blev det ärtsoppa med varm punsch. För att vi skulle få äta i lugn och ro krävdes lite vattenarrangemang.

Rabalder
 Lilla, stora Coffy om vi bara visste varför du ska "serieskälla" så fruktansvärt. Däremot fick vi höra att han är helt tyst i hundgården och det känns ju väldigt skönt. Jag har gruvat mig nåt fruktansvärt hur det skall gå för honom nu när han måste vara ensam. Tydligen skälldes det mer när Svante var med.

Romantik
 Tände ljusten på köksbordet för att få lite romantisk stämning när det stormade på utanför.
Vedspis
 Efter flera misslyckade försök och nästan spräckta trumhinnor (Coffy förstås) så lyckades jag till sist få eld i vedspisen.

Fredagsmys
Sen blev det varsit glas rött i soffan framför Doobidoo och nu Skavlan.

2 kommentarer:

  1. Coffy håller koll, förstår vi ... när vi passerade i fredags stod han i fönstret och kollade ... men han väntade kanske på att husse skulle komma hem?

    SvaraRadera
  2. Jo Coffy gillar att hålla koll, han är en riktig fönstertittare precis som de flesta norrbottenspetsar. Men när ni for förbi tror jag att han spanade efter husse.

    SvaraRadera