söndag 23 september 2012

Farligt varligt!

Objuden gäst
 En nötskrika har börjat visa ett väldigt intresse för fågelmaten. Är kanske nötterna den är sugen på.
Se gullig ut
 Coffy tycker också att det är spännande med alla småfåglar.
Profil-nobs
 Han tycker också att han är väldigt fin när han har hittat något att rulla sig i.
Stallykta
 Montering av nya stallyktor.
Talgoxarna
 Jag har fått pippi på att fota fåglarna i trädgården - Micke kallar mej nu för Kattis Kluhm.
Nötväckan Tord
 Här har vi en favorit - Micke har döpt den till Tord.
Spana
 Coffy tycker att Tord och alla andra småfåglarna är väldigt roliga
Skälla
 att skälla på. Får man inte vara i skogen och skälla, så skäller man hemma på tomten på det som erbjuds.
Lortgris
Finis - trots att han är en riktig lortis.

6 kommentarer:

  1. Skulle vilja fotografera ännu fler fåglar men det är svårt. Har ju också försökt genom köksfönstret men det blir inget vidare och jag skulle nästan behöva ett ännu bättre objektiv. Hmm såg avancerat ut att rapportera, får se om jag vågar. Är inte lika duktig på fåglar som min mamma.

    SvaraRadera
  2. Coffy påminner mig extremt mycket om Teddy, då han var i den åldern.

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder. Coffy har verkligen vuxit till sig och blivit en jättefin nobspojke :-)
    I går blev Martin & jag kallade för änglar av en kvinna vi hjälpte vid en älgolycka, usch och fy för krockar med älg.
    Jag är sjuk och tar det mest lugnt, har tagit hand om älgkött som vi var och hämtade från vårat jaktlag i går.
    I morgon åker Asta & Panda söderut till sitt nya hem. Då har jag mina 3 egna valpar kvar och kan börja träna mer med dem.
    Hoppas du har en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Å är det redan dags för småttingarna att flytta hemifrån. Måste väl kännas konstigt och sorgligt men du har ju ändå 3 kvar. Otäckt med älgolyckan, fy det är ju något man verkligen fasar för. Hoppas du kryar på dej snart igen.

    SvaraRadera
  5. Jo det känns sorgligt men samtidigt väldigt skönt att kunna ägna sig fullt ut åt de 3 som jag ska ha själv.
    Älgolyckor är så otäcka, jag har sån respekt när det är skymning & mörker.
    Tack! Jag hoppas bli frisk fort.

    SvaraRadera
  6. Jenny: Har tänkt flera gånger att Coffy är lik Teddy :-)

    SvaraRadera