lördag 1 september 2012

Regn Regn Regn!

Storhandla
 Jaa vad gör man när regnet bara fortsätter att vräka ner även idag. Istället för att deppa ihop totalt att denna jaktvecka blev totalt fiasko så skrev vi matlista/matsedel och for iväg för att storhandla. Nåt bra i alla fall. Känns inte bra att fara 20 mil tur och retur för att gå med hundarna i spöregn när man inte ens vet om det finns fågel.

Mattes hjälpreda
 Har precis ätit lunch och Coffy vill naturligtvis hjälpa till att diska. Det jobbiga är ju bara att jag inte gillar det. Min förra hund var hopplös med att slicka på disken i diskmaskinen. Svante har aldrig gjort det och nu ska Coffy också hålla på.

Fel fel fel
 Jag tror inte att jag ska ha hund egentligen för jag klarar inte av att ha disciplin på mina hundar. Har varken ork, lust eller intresse, måste faktiskt erkänna det. Så med Svante och Coffy blir det lite hursomhelst och JAA de är fruktansvärt bortskämda.

Historien upprepar sig
Borde gå kurser, borde träna mm mm mm men jag tycker att det är mysigare när de bara struttar runt här hemma och hänger med husse och matte på diverse olika saker.

3 kommentarer:

  1. Så trist när det bara regnar. Har gjort då några dar här med men idag har det varit halvklart med sol då och då. Men nu har det mulnat igen och ska regna resten av kvallen och under natten.
    Valparna är 7 veckor idag, tiden går så fort. Haft dem ute och busat på gräsmattan idag :-)

    SvaraRadera
  2. Ja jäklar vad tiden har gått fort. Tycker inte att det var länge sen de föddes. Blir det leverans vid 8 veckor?

    SvaraRadera
  3. Jo de är leveransklara på lördag. Dock är det ju bara 1 valp som är tingad och den åker inte förrän v. 39.

    SvaraRadera