söndag 14 oktober 2012

Första snöfallet!

Tidig morgon
 Blev tidig uppstigning idag, Coffy väckte oss strax efter kl 6. Känns drygt att behöva kliva upp så tidigt när det fortfarande är mörkt ute och man är ledig. Men å andra sidan slapp jag gå ut i natt.
Fortfarande mörkt
 Känns extra mysigt i köket nu med de nya hissgardinerna på plats. Hängde upp dem igår när jag storstädade.
Snöflingor
 Plötsligt började stora snöflingor trilla ner från himlen och jag är glad att Micke fick på vinterdäcken på bilen igår fastän han är krasslig.
Coffy kollar
 Coffy spanar ut och tycker naturligtvis att det är roligare att vara ute än inne men idag tror jag inte att han får vara lös på gården efter sin rymmartur igår.

 Snön lägger sig på bilen medan jag kokar risgrynsgröt som vi ska äta till lunch.
Blötsnö
Blir nog inte större utsvävningar eller aktiviteter idag. Jag har ont i knät och Micke har krypit ner under det grå/blå täcket. Coffy blev förpassad till hundgården en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar