tisdag 23 oktober 2012

Friskvårdstimme!

Default skrotbil
 På tisdagar har jag friskvårdstimme sista timmen. Eftersom jag började kl 7 i morse innebar det att jag kunde stämpla ut redan 14.30. Men först var vi tvugna att stanna till på ICA för att handla lite, sen lite mat i magen och sen bar det iväg. Tog med mig kameran, tänkte hinna fota och runt innan det blev mörkt.
Ödehus
 Som alltid finns det både öde byggnader och skrotbilar på landet. Det hör liksom till verkar det som.
Hygget
 Coffy och jag genade över det stora hygget.
Skog
 Bortanför hygget finns det tack och lov fortfarande lite fin skog kvar (hur länge nu det varar).
Skogsväg
 Vi traskade längs skogsvägar. Jag försökte gå fint men Coffy drog som en galning.
Det forsar
 Mycket vatten nu, det forsar och porlar överallt.
Sprutande vatten
 På ett ställe sprutar det ut vatten rätt upp i luften. Skumt!
Solen går ner
 Tiden går fort, solen börjar redan gå ner och jag som inte hade med mig någon pannlampa.
Hasselsjön
 Hade hoppats att få några fina bilder på utsikten över Hasselsjön men det hann bli för mörkt och Coffy var för otålig för att jag skulle hinna med att fixa med några bra inställningar på kameran.
Monstret
Han skällde och tokdrog i kopplet, forsatte att dra hela vägen hem genom mörkret. Jag var arg som ett bi, vrålade som en björn och höll på att mörda honom åtskilliga gånger innan vi var hemma. Verkar som vi har köpt en hund som är stendöv och helt okontaktbar!!!!!
Startade hemifrån strax före kl 17 och var hemma 18.40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar