tisdag 27 november 2012

Konstigt väder!

Snökorn
 Blir det någon vinter månntro? Konstigt väder ikväll, kommer som konstiga hårda korn som smattrar mot fönstren och gjorde det nästan omöjligt att se när pannlampan var tänd. Micke var jävulskt trött när vi kom hem och ville lägga sig och vila en stund. Jag bytte kläder, hämtade Coffy från hundgården och bestämde mig för att gå "Tron-rundan" trots att det var mörkt. Så visade det sig att Coffy var dålig i magen. Vet inte hur många gånger han stannade, först kom det ju bajs men sedan rann det bara. Stackarn, blir ju orolig att han fått i sig något som han inte kan bajsa ut när han sliter sönder alla leksaker och hinner svälja både det ena och det andra med blixtens hastighet. Får se hur det går resten av kvällen.
Fotokalender av Jonna Jinton
Fotokalendern jag beställde av Jonna Jinton, ni vet den unga tjejen som flyttat från Göteborg och bloggar om livet i Grundtjärn, den kom med posten idag. Eftersom jag aldrig verkar få se något norrsken får jag väl nöja mig med att se norrsken på foto. I Grundtjärn verkar det ju bli norrsken hela tiden. Tänkte att den fina kalendern ska få pryda min arbetsplats nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar