måndag 17 december 2012

Det här med julklappar!!

Pappersrullar - spännande
 Alltså det här med julklappar är verkligen inte "min kopp av te".  Det är samma visa varje år. Tyckte att jag hade förberett mig noga och tänkt ut vad jag skulle köpa och så visar det sig att det jag planerat att köpa inte finns.
Väntar
 När julklapparna äntligen efter mycket ångest och vånda är inköpta så kommer nästa stora prövning och det är själva inslagningen.
Inslagningsförsök
 Är det något som verkligen kan få mej ur spel så är det paketinslagning. Inte blir det bättre av att julkappspappret är av för dålig kvalité och går sönder, tjeprullen trasslar, etiketterna vill inte fastna och Coffy försöker på alla möjliga sätt stjäla pappersrullarna eller julklapparna.
Är det till mej?
Inte undra på att Micke satte sig vid datorn i kammaren och var tyst som en mus och lät mej och Coff rumstrera om i köket. 
Nu är i alla fall julklapparna inslagna, Coffy nyrastad och jag har kylt ner mig med ett glas julmust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar