lördag 1 december 2012

Utställning Gudmundsbyn!

Tråkigt att vänta
 Dagen började inget vidare. Snöstorm och massor av snö. Vi fick skotta hela morgonen för att kunna köra ut från gården sen var hela vägen ner mot Lucksta oplogad och vägen mot Matfors var just inte heller plogad. Ångrade att vi hade anmält Coffy till utställningen och det kändes inte alls bra att fara iväg.
Frusna nobsägare
 48 hundar var anmälda till utställningen men jag vet inte om alla kom fram i snöovädret. Det blåste och snöade så våldsamt att jag inte kunde läsa i utställningskatalogen.
Snöstorm
 Gick knappt att fotografera.
Uppstudsig

Väntande nobsar

Fundersam husse
 Många valpar var anmälda så det tog lång tid innan det var Mickes och Coffys tur. Coffy var anmält i juniorklassen.
Prischock
 Så hände det helt otroliga. Jag var tvungen att gå ner med kameran till bilen på grund av snöovädret och naturligtvis går Micke och Coffy vidare. Det slutar med att Coffy vinner hela jäkla utställningen och jag är som i chock. Fattar absolut ingenting. Jag som var så arg härom kvällen och hotade med avlivning. Som pris förutom rosetter och pokaler vann Coffy en borrmaskin och en yxa.
Bäst i showen
 Stolt husse hemma i köket. Vi tog oss hem trots allt.
Vi vann!!
Det otroliga händer. Micke och Coffy står som segrare i hela utställningen. Domaren sa att det var ovanligt med så fina norrbottenspetsar.

Excellent CK!!!!!
Vackert huvud. Bra könsprägel. Bra ögon/öron. Välutvecklad bål, Bra ben/vinklar. Bra rörelser, Bra päls, färg och svans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar