lördag 5 januari 2013

Godis!

Får jag godis nu?
 Vi har plockat fram Svantes gamla bur som vi har haft utlånad ett tag. Tänkte se om vi kan få Coffy att vänja sig vid den. Kanske kan vara bra att ha med buren om vi åker bort så han har en trygg plats. Hade ju den här buren i bilen förut men när vi skaffade Coffy satte vi in Jeppe-grindar i stället eftersom vi skulle ha två hundar men tyvärr blev det ju inte så. Coffy springer nu in i buren hela tiden och tycker att han ska ha godis eftersom han fått det av husse under burträningen.
Solrosfrön
 Det går åt mängder av solrosfrön när man matar fåglar, fyllde upp hinken på nytt idag.
Jordnötter
Jordnötter är också populära hos fåglarna men det är inte alla dom gillar dom. Jag har t ex inte sett domherrarna äta nötter - inte heller talgbollar.
For en sväng till Norrhassel efter lunch. Micke ville titta till stugan och jag tog en promenad med Coffy . Sen blev det fika hos Kalle och Sonja med massor av gott kaffebröd och jag mulade i mig av Sonjas fantastiska jitterbuggar att jag nästan fick skämmas. Jitterbuggar är bland det godaste kakor jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar