tisdag 29 januari 2013

Hemmafix!

Musmat
 Mellan vedspisen och vanliga spisen så är det en glipa i väggen under kaklet. Där kikar dom ut de små musrackarna. Hade lagt en torkad brödkant på skoj utanför hålet och igår kväll när jag satt vid köksbordet hörde jag ett skrapande ljud och såg plötsligt hur brödkanten fick liv. Stod sen och vaktade med kameran men ingen ville titta fram så jag fick fota. I morse var hela jäkla brödkanten borta. Bara några små smulor kvar.
Eldningspapper
 Kom på att det såg lite coolare ut med våra tidningar som vi använder till att tända i vedspisen med i den här gamla trälådan.
Läshörna
 Micke satte upp en gammal sänglampa så vi får en bra läshörna i soffan på "kontoret".
Skosamling
 När jag och Coffy var ute på långpromenad fixade han "spottarna" under skohyllan som bara ville lossna och trilla ner. Nu sitter de fastskruvade ordentligt.
Tradera-köp
Fick den lilla fotogenlampan idag som jag ropade in på en Tradera-auktion. Den var mindre än jag trodde men den funkar, den är riktigt gullig och den har rätt blå färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar