lördag 16 mars 2013

Förstörd fredagkväll!

Utsikt från väntrummet
 Dagen började bra, fint väder som tusan men isande kallt. Vi startade färden till Härnösand strax efter kl 06. Resan upp till Härnösands sjukhus gick snabbare än vi trott så vi var framme redan 07.30. Fick komma in redan 07.45 fast jag hade tid 08.10. Min knäröntgen gick med rasande fart så jag var tillbaka på jobbet och stämplade in strax efter 08.30. Mindre bra var att jag hade åkt på 17.00-passet och det är ju ingen höjdare en fredag.
Tyra
Roligt var att Ingela var inne och jobbade en stund och hade med sig nytillskottet Tyra i bilen så jag fick hälsa på henne. Söt som en sockertopp.

När vi kom hem startade helvetet. Coffy fick vara i hundgården alldeles för länge eftersom vi åkte hemifrån tidigt och jag var tvungen att jobba sent. Sen är det förmodligen några/någon tik som har börjat löpa igen för Coffy gjorde inget annat än sprang fram och tillbaka, fram och tillbaka och pep. Det gick i princip inte att få någon kontakt med honom. Han ville inte bli klappad, försökte vi hålla honom sprattlade han bara och blev ännu mer uppjagad för att komma loss. Ända gången han var lugn var när vi gick ut men varken Micke eller jag hade lust att vara ute och vandra med honom hela natten. 
Slutade med att jag tappade lusten för allting, började grina och tyckte att hela fredagkvällen blev förstörd. In åkte Coffy i buren och vi gick tidigt i säng.
Nu är han igång igen men jag försöker att ignorera honom. Får se hur länge jag står ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar