onsdag 13 mars 2013

Once in a lifetime!

Försökte fota spåret bredvid Micke snusdosa
 Plötsligt händer det jag längtat efter i många år! Micke och jag satt och åt kvällsmat och helt plötsligt säger Micke "men vad 17 är det som står därute". Jag böjer mig fram och tittar ut genom köksfönstret och för till min stora förvåning se ett stort fint lodjur stå alldeles blick stilla utanför gärdesgården.
Svårt att fota
 Och det är nu det stora tumultet utbryter. Jag rusar iväg för att hämta kameran, byta objektiv varpå Coffy anar oråd, hoppar upp i bäddsoffan och får syn på lodjuret och ett helvetiskt skällande som inte är av denna världen utbryter. Lodjuret traskar in i slydungen ovanför vägen i sakta mak och jag får inte en chans att ta ett foto. Är helt i upplösningstillstånd och Coffy har nu nästan skällt och sprungit runt här inne i en timme. Vi blev tvugna att låsa ytterdörren.
Mera spår
 Fick i alla fall några bilder av lodjurets spår. Här ser man hur stora de är mot rävspåren som är precis bredvid,
Stortassen
 Det var så oerhört vackert. Mycket större än jag någonsin kunde tro. Svanstippen och tofsarna på öronen var helt kolsvarta. Känns märkligt att veta att det smyger omkring ett lodjur i skogen utanför huset men vi fick rätt i att det förmodligen är lodjursspår vi sett tidigare här runtomkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar