lördag 20 april 2013

Full huggning!

Törstsläckare
 Ja men så där jag. Äntligen var det helg. Jag har sovit riktigt gott i natt med undantag mot slutet då jag drömde om jordbävning och vaknade med ett ryck. Kände ändå att jag hade sovit färdigt så jag klev upp och gick ut med Coffy. Micke kom ner strax efter att vi kommit hem så vi fikade, gjorde oss klara och stack iväg till Birsta där vi hängde på låset till Jula för att köpa oss en vedklyv.
Snyggo
 Snyggo hade fullt bestyr med att montera ihop vedklyven hemma, tog sin lilla tid så jag passade på att kratta en del. Släppte sen ut monstret från hundgården för att träna lite men det var lönlöst, tog inte lång stung förrän Coffy drog till skogs som en avlöning och sket totalt i mej och levergodiset i min ficka. Jag blir galen och helt matt av den här hunden.
Kratta lite
 Sket i Coffy eftersom han ändå inte kommer på inkallning och fortsatte att kratta istället. Hörde hur han skällde björktrastar och till sist hamnade han uppe hos grannen så jag fick gå upp och hämta hem odågan.
Såga såga
 När Coffy var tillbaka i hundgården igen kunde jag passa på att lära mig motorsågen. Riktigt skoj men samtidigt ganska så läskigt faktiskt. Motorsågar är ju liksom inte att leka med.
Klyva klyva
Passade på att provköra vedklyven också så jag vet hur den fungerar. Nu har vi ätit lammstek och potatisgratäng till kvällsmat och är riktigt mätta och nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar