måndag 20 maj 2013

Helgen som försvann!

Timmerstockar
 I helgen har det varit högsommarvärme. Jag var bara tvungen att gå en runda runt huset för att få känna frisk luft och solens värmande strålar en stund igår eftermiddag. Såg att gamla timmerstockar kikade fram när ribben är riven.

Kabbeleka
 I alla våra vattendrag blommar kabbelekan våldsamt.

Byggställning
 Rörigt och konstigt kommer det att vara ett tag framöver.

Små rävöron
 Ett par rävöron stack upp i det svala gräset i hettan.

Svalorna har kommit
Svalorna har kommit, även göken som hörs i alla möjliga väderstreck. Vi har även in sett att vi har en göktyta som flyger runt och tjoar för fullt. Lyckades se den i en av björkarna men orkade inte hämta kameran.
I natt har jag knappt sovit någonting, har sån våldsam värk i halsen på höger sida som fortsätter upp i köken och i örat. Kan nästan inte gapa och att tugga är en pina. Ringde hälsocentralen och fick komma dit till kl 9. Men det är ju som vanligt när man söker hjälp, man får bara sitta och känna sig fånig som att det inte är något fel på en och feber hade jag ju inte heller. Nää va konstigt, jag hade ju liksom petat i mej Ibuprofen för att kunna få i mig något och orka rasta Coffy eftersom Micke måste resa bort i tre dagar.  Nån hjälp fick jag inte, förutom att det togs en halsodling som jag kanske skulle få svar på typ nån gång när de behagar skicka ett brev eller om de orkar lyfta på luren och ringa. Så nu sitter jag här och tycker jävligt synd om mig själv med en smärta från helvetet och funderar på om jag kommer att överleva natten. Plus att febern är tillbaka, för nog tycker jag att 37,9 är feber när jag normalt har 36,4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar