tisdag 21 maj 2013

Så tokigt!

Medikamenter
Tänk så tokigt det kan bli att jag skulle bli så in i vassen sjuk då när Micke var tvungen att resa på kurs. Kände ju redan i går eftermiddag att jag var på väg att bli sämre och natten till idag ska vi inte prata om alls. Blev tvungen att ringa Hälsocentralen igen och så blev det en ny vända dit. Sänkan hade gått upp till 75 tyckte jag labbassistenten sa och nu konstaterades det jag misstänkte redan igår. Jag hade fått den stora äran att drabbas av halsböld.
Kan inte säga att jag jublade precis eftersom jag minns som igår vilket helvete Jakob min yngsta son hade när han drabbades för ett antal år sedan.
Det blev remiss till sjukhuset, sätta sig i bilen och köra hem Coffy, försökte äta lite risifrutti för att orka köra hela vägen in till sjukhuset.
Där fick jag vänta flera timmar innan det äntligen blev min tur eller snarare otur kanske jag ska säga för efter att ha fått bedövningsspray som smakade bananlikör långt ner i halsen och sen börjat skumma ur munnen som en rabiessmittad hund lyckades inte läkaren punktera halsbölden tillräckligt mycket. "Jag ska försöka ordna en sängplats till dig för du behöver få flytande penicillin" säger han. "Nej men det går inte alls det mumlade jag tillbaka med grötig röst, jag måste ju hem till hunden.
Så så fick det bli, nu är jag hemma med luddskallen som inte har något som helst vett och medkänsla med att matte är sjuk. Fick en massa medicin med mig och måste åka tillbaka till sjukhuset i morgon eftersom jag inte kunde "sova över".
Känner mej nästan lite småberusad av Citodonet och Diklofenaken så jag säger God natt nu!
Min darling och hjälte försökte fixa så gott han kunde så han kunde komma hem tidigare och lyckades kom med ett plan så han kommer hem tidigare i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar