fredag 17 maj 2013

Sjukt!

Fint
 I tisdags kväll gick jag tillbaka till den plats där en grävling kom springande emot mig och Coffy med full fart på måndagkvällen. Skulle ju bara ta en kvällskissrunda med Coffy när den kom stormande som ett litet ånglok i full fart. Inte tänkte jag på att ha med kameran då inte.

Grävlingsskogen
 Och inte dök den upp på tisdagkvällen heller.

Morkulla
 Men morkullorna fortsätter sträckflyga över vår gård på kvällarna.

Byggställning
 I onsdags blev jag hastigt och lustigt sjuk. Det gick hur fort som helst och jag fattar absolut ingenting. Gick tidigare från jobbet, sov en stund, drack lite te och åt rostat bröd och började sen frysa som en galning. Kände mig lite konstig i halsen innan. Frös mer och mer. Kröp ner i sängen med byxor, tjocksockar och tre tröjor men frös ändå så hela jag skakade. Somnade till en stund och skulle sen gå ner i köket för att ta en Alvedon.

Ful utsikt
Fick lite ont i magen och sen brakade det lös. Kunde knappt ta mej från toa ut i köket för det bara snurrade i huvudet, fick hålla mig i väggarna och sen spydde jag besinningslöst i diskhon. Kunde inte ens ta mej därifrån och Micke var ute på långpromenad med Coffy och med telefonen avstängd. Nu kräks jag inte längre men jag har fortfarande 38 graders feber och mår pyton.
Kunde inte valt ett sämre tillfälle att bli sjuk på, kanonväder ute, byggställningen är på plats, virket ha kommit och stackars Micke står ute och försöker hinna med att måla samtidigt som han får ta hand om rastningen av Coffy. Fy va less jag är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar