söndag 12 maj 2013

Tron!

Vackert
 Ännu en arbetshelg är slut. Det är roligt att vara ute och jobba men samtidigt tar det på eftersom jag inte är van och så blir jag så trött av att ha ont hela tiden.

Stämningsfullt
 Önskade mig en kvällspromenad till Tron och jag fick min önskan uppfylld.

Coffy och Micke spanar
 Trodde att vi skulle höra många spännande ljud men vi hörde mest tranor som tjoade för fullt.

Mina fina
 Tidigare idag när jag rastade Coffy vid lunch hörde jag storlom och storspov borta i Västergård och sen hörde vi göken kokoa för fullt nere från vår egen skog. Coffy satt då blickstilla i hundgården och lyssnade, det såg jätte skoj ut.

Ständigt beredd
 Ibland är det nästan jobbigt att ha en hund med så mycket jakt i som det är i Coffy, det är svårt att ha med honom ut i skogen för han är så uppmärksam och om vi vill stå stilla och lyssna så tappar han tålamodet direkt och ska börja skälla och väsnas.

Favoritställe

Träna på att vara lugn
 Micke lyckades i alla fall få honom tyst, lugn och stilla flera gånger så det känns som att det går framåt.

Tranflock
En flock med tranor passerade över sjön. På väg hem såg och hörde vi morkulla vid flera tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar