måndag 17 juni 2013

Första semesterdagen!

Brädor och ull
 Ingen sovmorgon precis. Vaknade strax efter kl 6, fast egentligen vaknade jag någon gång strax efter kl 02.00 av att Coffy var uppe och sprang. Var lite blödig igår kväll och ville ha honom i sängen men tji fick jag. Bara att gå upp och en trappa ner och lyfta in honom i buren. I alla fall så klev jag upp strax efter 6, satte på kaffe och tog vanliga morgonsvängen med Coffy.

Målarkasunen
 Strax efter kl 7 rullade Guran in på gården och efter sin vanliga hälsningsceremoni med Coffy drog han i gång. Jag ställde mig och målade brädor, Micke monterade upp varmluftspumpen och målade på framsidan vid ytterdörren.

Byggarbetsplats
 Guran jobbade med ena takhalvan i princip hela dagen och sent på eftermiddagen fick Micke och jag fara in till stan för att köpa ännu mer färg och handla lite mat.

Gamla takplåtar
Här ligger några gamla takplåtar och dräller men det är som det är på landet. Alltid är det nåt skrot någonstans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar