fredag 14 juni 2013

Sommarsemester 2013

Bra start
 Så var det dags för årets sommarsemester. Solen sken och det var varmt och skönt när vi kom hem. Micke gick ut med Coffy och jag bytte om och började plocka upp klockspik på baksidan av huset. Tog inte lång stund förrän kolsvarta moln tornade upp sig från väster. Micke och Coffy hann precis hem innan det började ösregna. Så årets första semestertimmar inleddes alltså med ösregn och varsitt glas rött vin som inte ens smakade gott. Jag har inte druckit rödvin sen innan jag blev sjuk och det verkar som jag fått något fel på smaklökarna för plötsligt tyckte jag det smakade fruktansvärt illa trots att Micke köpt mitt favoritrödvin Black Granit.

Kakfrimärken
Något som smakar godare än rödvin är småkakor. Blev alldeles till mig när jag såg dessa frimärken på Akademibokhandeln härom dagen. Köpte genast upp mig på 2 st remsor och det känns nästan som att jag inte vill använda frimärkena. Särskilt inte dom med schackrutor. Sådana bakar alltid min mamma till jul och så bakar hon nötkransar. Synd att inte sådana fanns med. När jag var liten och blev godissugen brukade jag gå ner i källaren och stjäla nötkransar från kakburkarna som låg i frysboxen därnere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar