söndag 16 juni 2013

Spetsigt!

Spetsgardiner
 Som spetsägare har i alla fall jag en längre tid varit väldigt sugen på att ha spetsgardiner i sovrummet. Trodde väl inte riktigt att Micke skulle gå med på det men han gjorde det och för några veckor sedan hittade vi dessa på Ica Maxi i Birsta.

Provar lite
 Egentligen skulle jag väl inte hänga upp dom ännu eftersom fönstren ska oljas och målas och sedan putsas men jag kunde inte hålla mig. Ville så gärna se hur det skulle se ut. Nöjd blev jag med resultatet.

Fint besök
Fick syn på den här lilla krumeluren när jag tittade ut genom vardagsrumsfönstret som är precis vid trappan ner till undervåningen. Sprang ner och hämtade kameran men hade ingen större förhoppning att den skulle sitta kvar när jag kom tillbaka men det gjorde den. Ladusvalor är bra söta, tråkigt bara att de skitar ner så förfärligt vid sina bon. Byggställningen är inte så dum ändå, flera fåglar gillar att sitta på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar