lördag 28 september 2013

Talltita!

Talltita
 Den lilla svart/vita Talltitan har blivit lite av en favorit. Vi har t o m börjat kalla den för Titus. I år har det redan dykt upp ett par stycken.

aka "Titus"
 De är ganska orädda, otroligt gulliga och rätt pratsjuka. Fick t o m svar när jag pratade med en samtidigt som jag stod ute på bron och skakade mattor.

Pickar frön
 Blött och regnigt ute även idag. Coffy och jag mötte en älg på morgonpromenaden. Så himla häftigt. Plötsligt stod den bara där ute på lägdan, svart/grå och med ljusa bakben. Tror att det var en "fjoling". Den försvann iväg snabbt som tusan. Trodde att jag och Coffy skulle genskjuta den men icke.

Pratsjuk
 Helt otroligt att Coffy var tyst, jag trodde att han skulle börja tokskälla, men icke. Helt tyst och duktig var han.

Pömsig kille
Efter 2 jaktdagar med noll resultat verkar Coffmaestro lite pömsig så det får bli vilodag idag har husse bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar