söndag 6 oktober 2013

Göteborgsresan!

Jakob spelar
 Äntligen kom jag iväg ner till Göteborg. Har velat åka länge men gruvat mig så vilket jag alltid gör när jag ska ut och resa samtidigt som jag vet att jag blir så lessen när jag måste åka hem. Jakob gick från skolan och mötte upp mig när jag klev av flygbussen på Korsvägen. Vi tog spårvagnen till Hisingen och Vårväderstorget.

Eriksbergs-kranen
 Innan kvällsmaten gick vi en långpromenad i finvädret.

Broavgift
 Kostar tydligen 18 kr i broavgift.

På väg
 Jakob tyckte att vi skulle gå upp på bron.

Utsikt
 Fin utsikt var det i alla fall.

upp på bron
 Men så blev det bara läskigare och läsigare ju högre upp vi kom på bron så till sist vände vi om.

Älvsborgsbron
 Bron från undersidan.

Jakob med nya glasögonen
 Jakob färglade en teckning han  ritat medan jag tittade på

Tanja
 och Tanja fixade kvällsmat.

Feskekörkan
 På fredagen åkte vi in till stan, gjorde ett besök i Feskekörkan

Ny spännande smak
 och köpte god dricka på Systemet plus besökte ett antal andra butiker och så blev det lite småshopping.

Skip-Bo
 Äntligen har jag fått spela flera omgångar Skip-Bo

Signe
 och hälsat på Signe som var hos mamma Elina denna vecka.

Signe demonstrerar
Ivrigt demonsterade hon sina spelskills mot sin mosters IPad.

Har haft det jätte bra, sovit gott i Signes rum och säng, ätit massor av god vegetarisk mat. Trots det är det skönt att vara hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar