tisdag 8 oktober 2013

Höstglöd!

Bortskämd
 Om vi skaffar en till nobs - ska den också sitta på köksbordet undrade Micke i morse.... Coffy är nog rätt bortskämd men han är ganska så bestämd också - med vad han vill.

Spana ekorre
 Roade sig länge i morse med att spana ekorre och är han bara tyst är det helt ok för mig.

Ny ekorre
 En ny ekorre dök upp idag, den ser lika lite ut som den andra så de kanske är syskon.

Snyltgäst
 En hemsk snyltgäst dök upp flera gånger. Jag kan inte säga att jag gillar skator precis.

Konstig sovställning
 Coffy somnade i en konstig ställning medan Micke och jag lagade lunch.

Akrobat-korren
 Den akrobatiska ekorren var på plats

Nya korren
 medan den försiktige satt nedanför på gräset.

Akrobaten igen
 Hmm solrosfröna försvinner i ett nafs.

Stilig bergfink
 Bergfinkarna är kvar fortfarande.

Talltita
 Och mina favoriter talltitorna.

Nötväcka
 Nötväckan jobbar för fullt, flyger iväg med sina frön.

Höstfint
 Kände mig lite lessen när Micke och Coffy farit iväg till Västerbotten så jag tog med kameran och gick ut på långpromenad.

Stilig dam
 Hoppades att jag skulle möta en älg men trodde aldrig att det skulle bli verklighet men plötsligt stod hon bara där. Skrämde iväg ett par på väg ner mot landsvägen men dom såg jag inte, hörde bara hur de sprang iväg.

Utsikt
 Utsikten är makalös.

Höstglöd
 Hösten är underbar, särskilt här uppe. Kan inte precis säga att jag längtar tillbaka till Kungsängen.

Dimma
När jag kom ner från berget hade det börjat bildas dimma. Så häftigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar