onsdag 30 oktober 2013

Vandrande vålnad!

Pilfink
 Natten var inget kul. Tänkte att jag skulle hoppa över morfintabletten men det betalade sig dyrt. Vaknade och hade ont. Inte bara ont i benet visade det sig, laxermedlet jag tog tidigare under dagen drog igång så jag vandrade som en vålnad mellan toaletten och sängen i natt och trodde minst att jag skulle skita ihjäl mig.

Ovanlig gäst
 Desto skojigare var det då att plötsligt se 3 st små pilfinkar vid fågelstationen. Förra året dök det bara upp en endaste en gång.

Pilfinken igen
 Men lika plötsligt som de kom, försvann de igen och dök inte upp något mer.

Vålnaden och spökhunden
 Har känt mig matt, svag, illamående, zombieaktig eller som min före detta chef sa när han ringde tidigare i eftermiddags "överkörd av en lastbil". Min ordinarie chef har semester så då ringde Stockholmschefen upp och det är jag evigt tacksam för. Han skulle fixa så jag får hem alla papper jag behöver.

Köket i kväll
I köket går det framåt. Så här ser det ut i kväll, i morgon monterar nog LJ Bygg in vår fina svarta Viking 30. Längtar efter att få börja provelda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar