fredag 29 november 2013

Avdomnad!

Grönfink i fokus
 Idag har vi haft besök av massor av hungriga grönfinkar men tusan så svåra de var att fota tillsammans med den grå bakgrunden av gamla solrosfröskal. Fick radera i princip alla bilder jag tog.

Hungriga
 Sen har ju det vanliga gänget med domherrar, talgoxar, blåmesar, talltitor mfl varit här så det har gått åt mycket frö konstaterade Micke nyss när han skulle fylla på. Vi brukar oftast fylla på redan på kvällen så att det finns mat när fåglarna kommer i gryningen.

Julpysslat
 Har kännt mig jätte trött och slut i dag efter mitt hysteriska julpysslande igår. Orkade inte göra så mycket så när Micke tog med sig Coffy på en jakttur så tog jag det mest bara lugnt. Ja jag körde min sjukymnastik förstås även om det är tråkigt.

Trädskällarvinet
Micke provsmakade "trädskällarvinet" för första gången i kväll och det fick bra betyg. För mig fick det bli ett glas Cola till kvällsmaten. När jag efter operationen insåg att jag inte skulle kunna dricka alkohol på flera veckor fick jag till en början nästan panik men nu när det har gått över 5 veckor gör det mig ingenting längre. Känner mig inte ens sugen och det är bara bra för jag inser nu att vi har druckit lite för mycket i sommar Micke och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar