fredag 15 november 2013

Koncentration!

Domherre
 Idag lyser det rött vid fågelmatningen trots att det är ett tag kvar till jul.

Blåmes
 Fler blåmesar än förra året besöker oss. Kul tycker jag att de har ökat i antal.

Gullig ekorre
 Ekorrarna är på plats som vanligt. De är så vansinnigt söta och jag önskar att jag kunde tämja en så jag fick känna om den är mjuk och len.

Kaktusknopp
 Till min stora förvåning och glädje är det fullt av knoppar nu på min kaktus - kan det vara en novemberkaktus månntro. Jag är osäker. Roligt är det i alla fall för jag har aldrig lyckats tidigare att få sådana att blomma om.

Ånej
 Till min stora fasa verkar det som att Coffy har börjat fälla igen. Trodde inte att han skulle fälla nu när vi är på väg mot vinter och han verkligen behöver sin tjocka fina päls. Just pälsfällningen är väl en av få nackdelar med att ha en norrbottenspets. När de fäller så fäller de kopiösa mängder och det tar aldrig slut. Det blir fullt av nobshår precis överallt.

Djupt koncentrerad
 Micke jobbar hemma idag, han är tyst och koncentrerad och det enda som hörs är när han klickar med musen. Jag smyger runt med kryckorna och försöker vara tyst som en mus för att inte störa.

Domherre på post
 En fin domherre på utsiktspost.

Myller
Och plötsligt myllrar det av domherrar och "domdamer"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar